Mina trumpetvänner

Jag kommer till t-holm lagom till genrepet ska börja. Orkestern börjar gå.
Väl på plats i aulan, krånglar en ventil på trumpeten. Ah, lite olja kanske. Frans ger mig olja. Inget händer, den sitter som ett berg. Går inte rubba.
Shit, vad gör vi? Frasse har sin mobil med sig och skickar diskret ett sms till Oscar, "Vi har musikal, Maddes trumpet har pajat. Kan du komma hit med en reserv?"
En minut senare, "Klart jag kommer, jag åker på studs!"
Tre minuter senare går jag ut lite smidigt och möter Oscar som kört ända fram till dörren. Oscar och hastigheter...det hade nog gått undan.
Vad vore jag utan mina trumpetnissar? Mina favoriter!

Imorgon efter jobbet ska jag och hjärtat åka till Gällstad, sen är det preimär! Trollkarlen från OZ.

Natt!

Kommentarer
Postat av: Elin

JAHA! Var det därför du sprang ut! Tur Oscar finns ibland ;)

2010-03-05 @ 22:51:54
URL: http://borgstromelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0