I väntan på...

Det är en väldigt härlig morgon. Jag har fått min omelett och ska åka iväg till orkestern, min fina lilla bil startar inte. Och jag måste ha med den eftersom den ska besiktas. Då skriver Elin att orkestern är inställd. (Jörgen, du missade mig.) Men ur allt ont kommer något gott.
Vilken tur att bilen inte startade för då hade jag ju suttit där och väntat på besiktningen 9.10. Och vilken tur att bilen skulle besiktas idag, om inte hade jag nämligen åkt med mamma in och då hade jag behövt sitta på jobbet i två timmar. Så jag anser att jag haft tur idag :)
Papsen och jag kunde i lugn och ro startkoppla våra bilar innan han åkte till jobbet och nu sitter jag och lyssnar på kaffebryggarens puttrande och känner den ljuva doften och väntar på min besiktning,
Men nu tror jag minsann att jag måste ut och köra lite, bilen står nämligen på tomgång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0