Årets vurpa

Herregud, vi är bara i början av februari och jag har redan gjort Årets vurpa 2010. Hur ska detta sluta?
Detta var nämligen nästan i klass med när jag trampade på krattan efter idrotten i 9an med resultatet att den flög upp och gav mig ett blåmärke i pannan. Det var kul det va, Ida?:p

Jag hade parkerat bilen bakom synsam och skulle gå till jobbet. På väg från parkeringen ser jag att två polisbilar har parkerat och sex stycken uniformerade konstaplar stiger ur. (Jag kostade på mig ett litet leende när jag såg att det var en kvinna som körde ena bilen;))... Jag gick i mina tankar och funderade över vad som skulle hända om jag halkade och la mig på alla fyra mitt framför polisen, skulle de hjälpa till eller inte?
Längre än så kom jag inte i mina tankar förrän, vips, en isfläck uppenbarade sig och jag helt sonika sätter mig på rumpan. Skynda, skynda, måste hinna upp innan poliserna, som går litelängre bak, hinner fram. Lättare sagt än gjort, mitt försök att ställa mig upp resulterade i att jag halkar IGEN. Och denna gången inte bara sätter mig på rumpan, utan jag lägger mig raklång som en stor jävla säl.
Om polisen sa något? Vad skulle du själv gjort om du såg Bambi på hal is, livs levande? Mycket riktigt, en av dem hann fram och fråga hur det gick. Med mössan på sniskan svarade jag, "jodå, det är ingen fara. Det var lite halt tror jag minsann."
Vilket bekräftades av att poliskvinnan halkade lite lätt. Så... Det är inte bara gamla människor som har svårt att gå på vintern..

Kommentarer
Postat av: adishimony

Madde lilla du, jag garvar så det står härliga till :P Du får ursäkta! Krattan är en klassiker.

Jag älskar dig för dina vurpor!:P

Bio för de båda förvirrade oss snart då?

2010-02-09 @ 20:29:57
Postat av: Madde

Haha, du är ursäktad.. jag garvade hela vägen till jobbet och börjar skratta så fort jag tänker på det.. och krattan.. herrehjisses, tider det!

Ja, tack. Bio! =) eller vad som helst

2010-02-10 @ 22:10:58
Postat av: Louise

åh Bullen du är så bra :D

2010-02-10 @ 22:38:33
URL: http://ruizu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0