In i dimman

Såhär trött har jag inte varit på länge. Kan inte ens minnas när jag var såhär trött senast.
Mina dagar ser ungefär likadana ut.
Upp 5.30, buss från borås 7.40. Föreläsning börjar 9 (akademisk kvart!). Föreläsning slutar 12. Buss går 12.25. Jobbet börjar 14.00.
Det är liksom inte för inte som jag är trött.

Jag har typ bestämt vad mitt examensarbete ska handla om. Våldtäkt. Men sen vet jag inte mycket mer. Gruppvåldtäkt? Vad är våldtäkt? Vad är en "riktig" våldtäkt? Hur ser straffen och domarna ut det senaste? Våldtäkt mot barn? Hur har lagstiftningen förändrats? Vad har media för påverkan på våra föreställningar om våld? Vem begår våldtäkt? Vilka är offren? Hur förändras synen med åldern?
Ja... det är ganska många saker man kan ta ställning till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0