Trevliga dagar

I fredags skrev jag matteprov. Det var första gången det har varit riktigt roligt att skriva ett matteprov, haha =)
Efter det åkte jag och Helge till Borås för att kika in höstmarknaden. Det tog väl sisådär tjugo minuter att hitta en ledig parkering. Helt sanslöst vad mycket folk det var. Meningen var väl egentligen att jag skulle titta på utförsäljningen av p4s cdarkiv, men då det ståndet var det minsta av alla och hade mest folk gav jag upp rätt snart. Istället kikade vi runt lite överallt och efter att ha ätit en väldigt god kycklingsallad på Orion och köpt tshirtar åt Helge åkte vi hem. (Jag blev en scarf och två par knästrumpor rikare).
Jobbet väntade nämligen klockan två. Även det var väldigt trevligt. Det är roligt att jobba. Det är framför allt roligt att jobba med kläder :)

Igår var de återigen jobb, det är ju "miljövecka" i uhamn, även om inte det märktes sådär jättemycket direkt. Slutade klockan två, sen vidare till bröllop i möne där Occapella sjöng. Mysigt! Hem och plugga lite. Därefter åkte jag och bror till mormor och spelade bingolotto medan vi väntade på mor och far som skulle komma med tåget 00.30. De hade nämligen varit på hemligt äventyr som de fått av oss i 25årigbröllopspresent. Överraskningar är så roligt minsann!

På hemvägen händer något lustigt. Jag hade skjutsat hem päronens sällskap till Sandhult och hade just kommit in till Hestra när det helt plötsligt kommer en polisbil med blåljus efter mig. Vart han kom ifrån vet i spörs. Mammas reaktion är: Ahhhh! Du skulle ju inte köra så fort... se nu Madde!! Gaaah, panik! Där åker körkortet Madde.. Kör in till sidan då!! bla.bla.bla. (Vadå gå händelse i förvägen, tänkte jag.). Min mor råkar vara en sann pessimist förstår ni. Dessutum är hon hyyper när det gäller!
Hur som haver, jag blev lite konfundersam vart jag skulle stanna. Jag var nämligen mitt i en korsning men visst stannade jag där.. sen tar det ett himla tag innan polisen överhuvudtaget kommer fram till min dörr.
- Körkort och nykterhetskontroll, tack. Är det din bil?, frågar polisKVINNAN
- Hm, nej pappas svarar jag och nickar mot baksätet.
- Det är ok. Tack och hej. Kör försiktigt, säger hon efter att jag blåst mig blå i den där apparaten, himla tur att jag tagit sånglektioner ;)

Exakt så mycket rök mitt körkort. Två veckor kvar av min prövotid, det var minsann på tiden att jag blev stoppad tyckte jag. Jag som hoppades att jag skulle hamna i poliskontroll min första dag som körkortsägare, så att de kunde säga grattis men icke. Och under vilka förhållanden man blev "första-gångs-stoppad" sen, haha.

Jag har lite nytt att tycka om Linda Chen-fallet men det tar jag sen.

Jag hörde en bra låt i natt:



Återigen till labrapporten: Verkningsgrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0