Årets fluga

Agneta Sjödin var gäst hos Lotta Bromé i p4 idag. Hon har nämligen skrivit en ny bok, Ljus i mörker. Det fick mig att fundera över aktuella flugor. Och detta måste väl vara den största flugan just nu och har varit sedan en tid tillbkaka? Att kändisar, oavsett status, blir författare. 

Thomas Bodström med sina deckare:


Andreas Carlsson, Jessica Andersson, Michael Nyqvist med sina "självbiografier"


Liam Norberg (90-miljonerskuppen), Janne Olsson (Norrmalmstorgsdramat) och Thomas Quick (s.k. "seriemördare") med sina brottsberättelser.


Men missförstå mig inte, för jag tycker absolut inte detta är något dåligt, snarare tvärtom. Jag gottar mig gärna och mycket i självbiografier i alla dess former och kändisars böcker :)
Det var bara ett konstaterande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0