Vaccinationsturbulens

Min faster ringde och sa att hon hade en vuxendos med sig hem från jobbet, hökerums distriktmotagning.
Så jag och mor tog bilen och åkte dit.
Sprutan i sig kändes inte. Det är snarare nu i efter hand som jag har ont i diverse kroppsdelar.
Jag svimmade nämligen och slog på något konstigt vänster huvudet och örat i stolen. Detta har jag fått berättat för mig eftersom jag inte var vid medvetande. Jag hann drömma en hel natts drömmar innan jag vaknar jag upp på deras köksgolv med flera huvuden framför mig. En ambulans var tydligen påtänkt också men då mamma berättade att jag inte ätit sen två och håller på med GI, blev det inget mer med den idén.
Efter några glas saft och en smörgås piggnade jag till och vi kunde åka hem och titta på Bonde söker fru.
GI och spruta är alltså ingen bra kombo, eftersom kroppen inte har några reserver på kolhydrater. Resultatet blir Blodsockerfall.
Så för guds skull, ät innan spruta!

Så nu sitter jag, med en bula i pannan, skavsår på örat och en erfarenhet rikare.
Mycket ska man vara med om innan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0