Att skapa en seriemördare

- Åk till vänster, sa jag till polismannen Seppo Penttinen, och han tog till höger.
Så hamnade vi rätt.
- Första slaget träffade huvudet, sa jag till åklagare van der Kwast.
- Menade du höften? frågade han.
Jag nickade. Skadebilden blev som i rättsprotokollet.
- Jag kan inte agera, sa jag till terapeuten Ståhle, och hon sa: - Jag förstår, så kände du och så förlamad blev du när din pappa förgrep sig på dig.
Föreställningarna skulle cementeras.
Rusig och girig på flera Xanor instämde jag.
Lögnen var i och omkring mig.
Det bisarra skådespelet kunde fortsätta.


Ett utdrag ur boken Thomas Quick är död, skriven av Sture Bergwall ("thomas quick") och Sten-Ove Bergwall.
Jag blev upprörd när jag såg Dokument inifrån; Att skapa en seriemöradre igår, som handlade om hur fallet Thomas Quick hanterats av polis, rättsväsende, psykiatri osv. Det är för jävligt.
Hur kan man känna sig skyddad och försvarad när ens egen advokat blir åklagare nummer två?
Fullproppad av benzodiazepiner som används vid behandling av ångest och sömnstörningar. Vid längre tids användning finns risk för utveckling av beroende och vanemissbruk.

Sture Bergwall är ett offer. Ett offer som råkat ut för Sveriges största rättsskandal någonsin. (Blir fallet Linda Chen nummer två måntro?)

Christer van der Kwast vet hur man skapar en seriemördare, hur många lik har han själv gömt i garderoben?

Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0