avsked, pratstund, träningspass, pusskalas, minnen, nostalgi och mer därtill

Jag har verkligen inte hunnit att uppdatera här, av någon konstig anledning. Jag har ju inte direkt något för mig, ändå så har jag fullt upp hela tiden.
Kursen i onsdags, var sådär, jag vet inte om jag ska hoppa av eller inte. Å ena sidan, lär jag mig ngt och det kostar inget, förutom bensinpengar då, haha. Å andra sidan, är jag inte motiverad. Vi får väl se hur det går.
Efter onsdagens föreläsning hämtade min kära kusin mig och vi åkte ens sväng till knalleland, för att sedan åka vidare hem till mig där vi tittade på film, spelade buzz och pratade om allt och inget. Allt var som sig bör förutom att det är sista gången vi ses på, gud vet hur länge. Hon lämnar nämligen detta land, för en helt annan kontinent nästa måndag. Närmare bestämt Australien. Må hon leva väl : )
Vi sov gansla länge innan hon åkte hemåt och jag drog åt andra hållet, till uhamn. Tränade en stund. Och det är så härligt!! Det borde verkligen alla göra. Åkte till tingsholm för att träffa viktor, vidare till torgstallet där vi satt en lång stund. Det var mycket trevligt, speciellt eftersom vi inte setts på så länge. Vi hade mycket att prata om. Allt var som vanligt. :)
Efter några timmars pratstund, nostalgikickar, delade minnen osv, skjustade jag hem honom och vidare till kärleken för att pussas lite. En liten stund, men det är bättre än inget alls. <3

Jag har glömt att skriva om förra helgens trevligheter. Jag, cissi, madde, hanna och camilla var hos josse för ett sista hejdå, sjöng singstar, såg på körslaget (herrejisses, Team Wells, något har gått snett!), åt massa god mat, drack drinkar och avslutade kvällen/natten på Harrys. En lyckad kväll måste jag säga. Mycket lyckad!

Jag kan också tala om att jag är på god väg att starta en krimblogg. Jag har dock inget speciellt att skriva om än, därför väntar jag med att offentliggöra den ett tag till. Just nu håller jag iaf på att läsa en väldigt bra bok, Flickan & Skulden, av Katarina Wennstam. En bok om samhälletssyn på våldtäkt. Kanske kommer några citat därifrån bli de första inlägget. Jag läser även en del om pyromani för tillfället, kanske pga av att vi nyss såg filmen Eldsdansen med Irene Huss som huvudperson.

Lite bra musik idag:

James Morrison & Nelly Furtado - Broken strings


Timo Räsinen är grym på covers, här är Creep som kommer i På spåret ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0