pepparkaksbak.

Ja, tro det eller ej. Idag har jag och min bror bakat pepparkakor, med ett blandat resultat. Det är väl aldrig försent för pepparkakor?
Igår hände mig något lustigt. MIn kära mondeo började krångla, mitt på motorvägen. Som den snälle far han är, begav sig pappa på senare kvällskvisten på jakt efter den förlorade dottern. Och sakta men säkert makade vi oss hem, med två bilar, förfrusna tår, kurrande magar och ett sting av ovisshet. Det är vid dessa tillfällen väldigt enkelt att avgöra vad man ska syssla med som vuxen, jag ska bli bilmekaniker, som min morbror, och där med basta. Jag förstår inte, saker ska ju bara fungera. Jag köper väl inte en bil för att den ska krångla? Jesus amadeus... som min älskade kusin skulle sagt.. kusinen som förövrigt lämnade denna del av världen igår och begav sig till något(värmerekord i Australien!) varmare breddgrader. Jag önskar henne all lycka och välgång ; )

Nu ska jag se en film tror jag, känner mig lite halvdassig efter dagens utmattande träningspass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0