Dödergök



Jag har glömt att berätta om min senast lästa bok, vilket kan bero på att jag läste ut den under luciatiden.
Jag är av åsikten att om man ska välja en författare vars böcker man ska läsa, ska man utan tvekan välja Katarina Wennstam. Kunnigare och mer engagerad människa inom sitt område får man leta efter. Katarina Wennstams område är Mäns våld mot kvinnor och kvinnor ställning i rättssamhället. Hon blandar fiktionen med verkligheten. Eller egentligen är hela berättelsen en fiktion som visar verklighetens grymma sida.
Dödergök handlar kort och gott om en polisman som misshandlar sin fru i flera år och suger livslusten ur henne. Mer kan jag inte säga utan att avslöja slutet. Men för guds skull, läs den!
Om ett tag kommer hennes nya bok Alfahanen. Jag väntar med spänning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0