En uppskattad byxa.

Ofta har jag ingen aning om vad jag ska skriva om, men för en gång skull visste jag exakt vad som skulle stå i mitt nästa blogginlägg.

Igår jobbade jag och försäljningen gick ovanligt bra men det hör inte hit :)
Det kommer in två tjejer i 25-årsåldern, en av dem provar ett par pösiga trekvartsjeans och efter ett tag i provrummet kommer hon ut och säger till sin kompis, "varför är de skitsnygga när man ser dem, men ser hemska ut på mig?", varpillå de går ut från affären. Jag hör att hon säger till sin kompis, "Såg du vilka snygga byxor hon hade på sig?, såna vill jag också ha".
Hmm, undra om hon syftade på mina byxor tänkte jag och jag behövde inte fundera länge förrän en av dem kommer tillbaka och frågar var jag har köpt mina byxor. Efter en stunds tvekan svarar jag ullared och hon kostar på sig en svordom.
"Men jag har ett par liknande med märket ICHI och de är köpta på B-young så där kan du hålla utkik." Då blev hon lite gladare iallafall :)
En stund senare går tjejerna förbi och hon ropar, "Jag kan köpa de för 1000 kr".
Eftersom de är ett av mina favoritbyxor kan inte de köpas för pengar men jag lovade(?) att jag skulle köpa ett par till henne om jag någon gång såg ett par.

Vissa dagar är roligare än andra. :) Och jag som hade sån beslutsångest på morgonen om vad jag skulle ha på mig, haha.

Det var ett par haremsjeans som jag bestämde mig för igår morse.
Lite lika dessa,



Jag inhandlade en lusekofta på florence bjurnells sistadags-rea igår. Se där, det trodde jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0