Uppdraget

För några år sen hade jag och min kusin Jospehine väldigt många idéer och vi gjorde en hel del knasiga upptåg, sånt vi aldrig glömmer. En dag köpte jag boken Uppdraget - Boken som förändrar ditt liv, i hopp om att vi skulle ha tid till att göra alla dessa galna uppdrag. Dessvärre, fick vi aldrig tiden vi behövde. Meningen är att man ska göra ett uppdrag varje dag men vi gjorde några stycken lite pö om pö så det blev aldrig så roligt som det borde vara.
Nu funderar jag på att ta upp detta projekt igen. Det får väl i så fall gå utan min kusin eftersom hon befinner sig i Aussie, men jag kan säkert göra om allt när hon kommer hem ;)



Utdrag:

  • Måla en teckning eller tavla som du smyger in, under jackan, på ett museum. Fäst den i en ram eller luta den mot en vägg.
  • Få 10 främlingar att hoppa framför kameran när du tar kort på dem.
  • Korsa gatan så fort npgon du möter ger dig ögonkontakt.
  • Slå ett slumpmässigt telefonnummer och säg, "Gräset är inte grönare på andra sidan, men så varmt, ack så varmt. Låt det bli en läxa."
  • Läs idag alla tidningar uppochned.
  • Ha sönder en spegel, gå under en stege, öppna ett paraply inomhus, låt en svart katt korsa gatan framför dig.
  • Få en bäbis att börja gråta.
  • Gör 10 armhävningar på Mc'Donalds.
  • Skriv ned dina berömda sista ord.
Låter rätt kul va?

Kommentarer
Postat av: Sofia A

"Ha sönder en spegel, gå under en stege, öppna ett paraply inomhus, låt en svart katt korsa gatan framför dig." Låter inte det lite väl riskabelt Madde? :P

2009-04-16 @ 22:35:46
Postat av: Elin

Haha, få en bäbis att gråta lyckades jag med häromdagen. Usch, stackarn :(



Och det Sofia skriver, för att lägga på lite till på det, kommer du verkligen klara det Madde? Du har ju större respekt mot sånt än någon annan jag känner :P

2009-04-16 @ 22:47:29
URL: http://borgstromelin.blogg.se/
Postat av: Madde

Nja, alltså jag har funderat lite på det också. Och jag vet inte om det är värt att riskera något. Herrejisses, vem vet vad som kan hända?!

Sofia, vad skoj att du tittade in :) hoppas du kommer tillbaka :)

2009-04-16 @ 22:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0