Bara ett litet ord.

Nu blev jag lättad, skönt att höra ett första tjing :) Lycka till i fortsättningen min vän!

22.40 tycker jag att ni ska ta en titt på tv4, närmare bestämt på Misstänkt, programmet som ska byggas på tidningen med samma namn och som jag är en trogen läsare av. Hoppas programmet blir lika bra!
Jag kom just på att jag inte kan sitta här och slösa tid, jag måste plugga!
 5 följande frågor ska besvaras:

  1. Vad skiljer enligt Piaget, sättet att tänka och resonera hos en 5-åring från tänkandet hos en 15-åring? Redogör och ge exempel!

 

  1. Beskriv begreppet anknytning och hur man mäter olika typer av anknytning. Hur kan tidig anknytning påverka senare utveckling och varför?

 

  1. Redogör för utvecklingen av pek-gester hos barn, och hur pekandet anses relatera till barnets språkinlärning.

 

  1. Koppla utvecklingen av Theory of Mind (ToM) till barnets övriga kognitiva utveckling. Vilka kognitiva färdigheter är nödvändiga att ha för att utveckla en väl fungerande ToM. Vad är det som leder till att ToM vidareutvecklas och förfinas under hela uppväxten?

 

  1. Redogör för de förändringar som inträffar under tonåren som gör att identitetsutvecklingen är så central just då. Vilken typ av frågor kring identitet ger dessa förändringar upphov till?

Önska mig lycka till :)
Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0