nötskalsmamma och tentabetyg

Det var ett tag sen jag uppdaterade.. kan bero på att vi har haft Occapella typ hela helgen. I lördags var det rätt drygt men söndagens konsert i Rångedala kyrka var jätteskoj. Framför allt var det skoj att kyrkan var fullsatt och att Viktor, Tina och Linda fanns i publiken så man fick säga hej!

Åh, idag fick jag veta hur det gick på tentan! Och jag är glad. Jag fick VG på både 3 poängsdelen och 7 poängsdelen! Vilket innebär att om jag bara skriver G på hemtentan får jag VG i betyg iallafall, Hurra! Hemtentan känns så svår eftersom jag inte skrivit på universitet förut men jag hoppas det går bra. Det vore skoj att få VG på den också :) Jaja, nog om det!

Min mor är så smidig ibland..not!.. Igår hade vi ganska lite bensin i paps bil så hon skulle tanka med dunken hemma.. Det är bara så att det finns två dunkar. En bensin och en diesel. En röd och en orange dunk. De båda stod i två olika garage och mors tar den som hon tror är bensin och häller i... Eftersom hon antar att bensinen står inlåst.
I morse när paps ska ta bilen till jobbet muttrar den lite, startar inte och börjar ryka. Så går det när man tankar med diesel. ( Och ja, jag har också gjort så, men det var till moppen och inget större bekymmer..) Som tur var tankade hon bara i en liter eller liknande så det var bara att åka och köpa bensin att fylla på fulltank, så det blandades upp. Haha, jag tyckte det var roligt. Något annat komiskt är att vi har tre bilar men att vi egentligen inte fick köra någon idag. Mammas bil är för dåliga mönsterdjup.. eller snarare inga alls.. och min bil ska vi inte tala om. Min morbror bilmekaniker skrattade åt den idag. Bromsskivorna är totalt värdelösa, det är ett under att jag lever, haha.
Nu har vi iallafall en som är fungerbar.. och tur är väl det, för imorn ska vi till Ullared. Det var längesen. Jag längtar! :) Och Helge ska följa med, tihi. Undra om han får en chock, han som aldrig varit där.. hur förklarar man Ullared liksom?

Nu ska vi spela Need for Speed Underground. : D


Jag tänker på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0