lucia 2008

Nu har det kört igång igen. Årets Lucia. Det känns faktiskt mindre lockande vid detta väder, men förhoppningsvis blir det mysigt i december :)
Det känns lite stressigt, men det får bli väl ändå.

Idag var sista lektion på några veckor, ett seminarie om mord. Intressant! Det finns så mycket skumma människor i denna värld. VI pratade bland annat om My Lai-massakern som skedde 1968. Det var amerikanska soldater som gick till attack i vietnamkriget mot den lilla byn och utplånade precis allt.. människor, boskap, mark.. våldtog kvinnorna osv.. 3 av offren var män, resten var kvinnor och barn. Ungefär 500 miste livet, på bara några timmar.. sen satte sig soldaterna ner för att äta, usch! vilken värld. De inbillade sig att det fanns en hotbild. Att till och med spädbarnen skulle kasta handgranater på dem.
Mycket troligt! Det finns så sjuka människor.

Nu ska jag skriva ut mitt brottsfall jag har hemtenta på. En sambo som mördade sin flickvän.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ååh... Jag får inte sjunga i nåt luciatåg i år. Typ första året på jättelänge, nästan hela mitt liv skulle jag tro. Och jag kanske inte ens får se ett! Visserligen finns det nåt som heter svenska skolan här, dit mina au pairbarn går en gång i veckan, och där ska de visst ha luciatåg och så. Men just den dan, just då har jag konsert nån annanstans med min blockflöjtsensemble... Attans.

Undrar vem som blir Tingsholms lucia?

puss

2008-10-16 @ 21:39:20
Postat av: therese

Åh, jag har det underbart!

Men det är så härligt att vara hemma ibland, och jag vill så gärna träffa alla nu på studs, samtidigt men ändå var för sig om det går! Nu syns vi om en vecka, det ska bli så härligt! En höstpromenad, bryggan, mat och mys?

Längtar!

2008-10-18 @ 13:30:01
URL: http://theresecarlsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0