kriminologi, kriminologi, tenta!

Det är snart dags. Närmare bestämt på lördag. Då gör jag min första salstentamen som elev på universitet:
Just nu är det massa teorier som ska in i verksamheten däruppe i knoppen.. Hrischis teori om sociala band, Sutherlands teori om Dirrential Association, Tittles kontrollbalansteori, Agnews generella strainteori, Mertons strainteori, Braithwaites teori om skambeläggning, rutinaktivitetsteorin osv...

Det där var mest för att se vad jag kan, haha. Vi kom idag fram till att det är 20 teorier som tagits upp. Det finns inte en chans att alla dom sitter som ett rinnande vatten tills på lördag, men vi ska nog ordna det här. :)
Som Emilie sa : "hoppas på det bästa, var beredd på det värsta." Det ska bli mitt nya motto. Skam den som ger sig.

Igår träffade jag bullen. Hon berättade att hon sett en kille i Gbg med en bildskärm på huvudet. Det tyckte vi var minst sagt utmärkande. När jag sedan berättar det för Helge säger han, "Ja, men det brukar han ha. Han gillar väl det". Jo, visst. Det gör han väl, men lite spännande är det ju, hoho!

Nu ska jag återgå till mina 88 övingsfrågor om brott och dess utveckling, teorier : D

Kommentarer
Postat av: Nima

Hah.. va lustigt.. sökte runt på lite kriminologiska begreppsförklaringar och hittade din blogg på google.. vi som diskutterade på seminariet om män/kvinnor i tidningsartiklarna. Invandrarkillen.. Aja skulle bara säga hej !

/ciao

2008-11-03 @ 05:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0