shopaholic och rättegångsbesök.

Nej, inte riktigt så illa. Men igår kliade det återigen i shoppingfingrarna. Eftersom både jag, mors och bror var lediga bestämde vi oss för en heldag i affärerna. Det började med en tur till visko, där skor, benvärmare och julklappar inhandlades :) Efter det lyckades vi lokalisera oss till Stjernboden i Hällingsjö där jag hittade ett par mkt mysiga jeans!
En fika hos mormor väntade och lite korsordslösning, som sig bör när man är där. Därefter åkte vi till knalleland. Kjol, mössa, tröja, linne, smycken, skor och flera julklappar kom jag över. En riktigt trevlig och lyckad dag måste jag säga, även om plånboken väger lite mindre. :)

I förrgår var vi på rättegång på Göteborgs Tingsrätt, mycket intressant. Ett fall där en 13åring blivit misshandlad av en 35åring. Låter väldigt enkelt va? Erhm, lite mer komplicerat än så var det dock. Jisses, så många infallsvinklar det finns. Vem som får rätt återstår att se iaf. Jag sitter ofta och funderar över rättegångsfenomenet.. hur svårt kan det vara..egentligen.. jag menar det har ju hänt ngt, annars skulle man ju inte sitta där. Och alla parter vet ju faktiskt vad som hänt.. det är konstigt det där... Det var som jag och Tanja sa, man borde spela in en misshandel med dold kamera på ngt sätt, och sen se hur det framställs på rättegången.. vem som ljuger.. vad som överdrivs osv...

Ikväll väntar förmodligen en sångkonsert i Ulricehamns kyrka med den nya es3mk. Återuppleva gamla minnen.. .:)



Buzz är förövrigt vårt nya tidsfördriv. Mycket roligt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Det tycker jag låter som en utmärkt idé! =)

Hoppas vi ses ikväll!!

2008-11-22 @ 12:28:06
URL: http://borgstromelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0