En blick på sporten.

Under tiden, som en del av det estetiska programmet tillbringade sina dagar och nätter i tingsholmsgymnasiet aula,
skedde en rad händelser i sportens värld. Mestadels tragiska saker men också en och en annan överraskande.
Och som den sportfåne jag blir tillsammans med min far och min mormor tänkte jag dela med mig lite utav varje.

♦ 2 mars kraschade österrikaren Matthias Lanzinger så våldsamt i herrarnas Super g att han tvingades amputera foten. Det är beundransvärt hur han fortfarande har kvar livslågan och ser positivt på framtiden.
♦ 4 mars meddelar Elfsborgs Mattias Svensson att han tvingas sluta, efter nio år som proffs, på grund av en knäskada. Vi tackar honom för SMguldet 2006.
♦ 8 mars, Sverige höll andan när Susanna Kallur skadade sig på uppvärmingen inför semifinalen i 60 m häck. Guldet hade hon i sina händer, men allt kan hända.

♦ 8 mars, Sverige står upp när Stefan Holm vinner guld i inomhus-VM i Valencia, efter att ha klarat 2.36.
Jaroslav Rybakov, 2.34, släng dig i väggen!
BHC har chansen att nå Elitserien 2008/2009. I elitseriekvalet möter boråslaget Västerås, och efter 3 matcher vet vi vilket lag som får äran att möta HV71 nästa gång! Det är stort, det är stort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0