lediga dag

Jag har en ledig dag denna sommaren (förutom under de två dagar jag var ledig när jag åkte till Smögen). En dag. Den dagen var idag. Och vad gör jag? Jo, lagom till den efterlängtade ledigheten blir jag sjuk och måste vara hemma och kurera mig. Jag har inte så mycket till val eftersom kära Modegaraget får stängas om inte jag jobbar eftersom resten är på semester. Inte ens min älskling får jag träffa. Det här kurerandet vet jag inte hur det har gått. Koppar med grönt te och honung, precis som min prins talade om för mig. <3
Och ett evigt läsande. Just nu läser jag den verklighetsbaserade boken När blodsbland brister. Fy fan, rent ut sagt. Den handlar om ett barn som blir sexuellt utnyttjat av sin pappa. Och när mamman, efter ett tag upptäcker det och vänder sig till soc och andra myndigheter blir hon inte trodd någonstans. Hon ger sig ut i en oändlig kamp och den styrka hon uppvisar är helt otrolig. Åh, jag blir så arg. Vad är det för människor som tror att mamman hittar på allt? Och hur lättmanipulerad får en myndighet vara. Jävla rävspel. Det är vad pappan spelar. Och det är vad myndigheterna också ger sig in på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0