EM och skola.

Här hade jag skrivit ett jättelångt och fint inlägg. Sen råkade klumpedunsen trycka bort det. Smart. Not! Så jag gör väl ett nytt försök.

En av de bästa sporthändelserna som finns, är EM i handboll :) Det fantastiskt skojigt.
Efter segern mot Slovakien, med utklassning 41-25, är jag helt klart pepp på att se resten av matcherna.
Om en kvart börjar en viktig match mot Ungern. Därefter följer tunga matcher mot Tyskland & Spanien :) Hade gärna sett en comeback i landslaget, i form av Stefan Löfgren. Klippan som tillför allt. Det ser dock ganska mörkt ut på den fronten för tillfället, men hoppas ska jag!
Lycka till, Sverige!

Jag hade planerat de tre återstående veckorna fram till lovet, väldigt väl, tyckte jag. Men tij fick jag, när Stefan i måndags talar om att vi ska ha ekonomiprov i samhällskunskap B, tis, v. 6. Mitt förslag om att lägga provet v.5 blev därmed totalt nedröstat. Min planering bestod av jag skulle vara ute i god tid med att lämna in källkritiken i samhällskunskap, vilket jag också har varit då jag lämnade in den idag. Ska bara skicka iväg en kopia till urkund. Jag hade därefter planerat att få det sista företagsekonomiprovet överstökat, det sker på torsdag. Mitt arr tänkte jag få klart denna vecka. Har suttit i muljan till 18.00 idag och spottat idéer. Nej, men det funkade fint och jag är nog snart färdigt.
Nästa vecka måste det bli matte för hela slanten. Vilket är behövligt då ett nationellt prov i Matte C går av stapeln, ons, v.6. Jag måste också sätta igång att skriva en debattartikel/novell i Svenska B som ska vara inlämnad fre, v.6. Det är nog dags att bestämma vad man vill skriva nu. Det är nog också hög tid att börja läsa novellen vi fått, som ska diskuteras fre. v.6
Majvor var också käck nog att, igår, berätta att vi, på måndag, ska ha läxförhör/prov i det absolut roligaste ämnet som finns, Arbetsmiljö & säkerhet.
Utöver det här, är det full rulle med musikalen - scen, sång och produktionsgrupper. Det ska bli skönt med lov v.7 för att vila sig och förbereda sig på intensivveckorna, 8,9 och 10.
Välkommen till "den slappa linjens"-vardag.

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Hejsan! Vill du ha en ny header?
Var då med och tävla i min blogg, det enda du behöver
göra är att lämna en kommentar här; florennz.blogg.se/1201015894__22...januari_08.html#comment

Lycka till!

2008-01-22 @ 20:20:01
URL: http://FLORENNZ.blogg.se
Postat av: Lisa

haha, ja, slapp linje... hm.
men du, visst är det skoj med handboll! tycker jag med. där händer det iaf nåt, till skillnad från fotboll, men det händer inte så snabbt att man inte hänger med, som i hockey... jag såg matchen igår kväll, jag och mamma och Susanna, och vi var mkt engagerade =)
puss!

2008-01-23 @ 13:08:28
Postat av: Madde

Ja, det är skitskoj!
Och roligare att se på än fotboll, lite mer fart så att säga. Hockey, där ser man ju inte ens pucken.. haha.
Nej, tacka vet jag handbollen! :)
puss!

2008-01-23 @ 20:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0