2008

Dags för studenten. Dags för att bli självständig och veta vad man vill. Absolut. Usch.

Det var iallafall en lyckad nyårsafton. Till en början väldigt skeptisk vad dagen skulle ha att erbjuda. Hade helst av allt krupit ner under en filt och tittat på en bra beck, med kaffe i handen. Men det finns bara vid ett tillfälle man får ta till det alternativet på nyårsafton; När man är sjuk, vilket jag inte var. ( Ja, tessatossa. Du hade tur!)Försökte vid åtskilliga gånger under dagen imbilla mig detta, lite halsont kanske, huvudvärk men dessvärre utan resultat. Jag har nämligen bestämt mig för att jag numera vill ha en organiserad nyårsafton - typ trerätters, fin champagne, tilltugg, skratt, underhållning, tolvslag, SKÅL! - Möjligtvis skulle det kunna vara en bjudning som spårar ut lite grann. Något organiserat, annars inget alls. Och denna kväll, detta år, hade inget organiserat att erbjuda.
Jag pratade med Ida, och vi bestämde att vi skulle ge det en chans. Blev det flopp fick vi väl dra då.
Tillsut satte vi oss i bilen, åkte för att plocka upp Johanna & Maria i Södra Vånga och begav oss in till Uhamn, där festen väntade. Hungriga som vi var, beslöt vi oss för att det fick bli pizza. Lättillgängligt..trodde vi. Vi fick erfara att den enda pizzeria som har öppet kl 20.00 en nyårsafton är Jamaica! Till och med Ica ropade ensamhet, inte för att det har med pizza att göra, men vi skulle också inhandla sockerdricka.
Med pizzor, dock utan sockerdricka tog vi oss in i Marias systers lägenhet, där vi åt, drack lite cider för att sedan dra på oss skorna och pallra oss iväg nerför backarna til nyårfesten som väntade hos Jesper Lindahl. Det var mycket trevligt folk, naturare, samhällare, handlare, efter ett tag några medieelever och så jag, esteten. Blanding är det bästa! :) Och Singstar gör festen!
Det blev ingen organsierad nyårsbjudning, men det blev en lyckat nyårsfest, annat kan man inte säga. Så jag får väl planera mitt nyår 2008 istället ocjh nöja mig med det som var.


Kommentarer
Postat av: adishimony

det tycker jag med ganska lyckad iaf!! ;D
Love

2008-01-04 @ 21:48:32
Postat av: therese

Ja kära barn, en sådan nyår du fick! Själv la jag mig strax efter tolvslaget, men innan dess - håhå vad vi sköt raketer :) Någon beck blev det tyvärr inte...
Vi har en del att prata om min sköna, som alltid kan det tyckas, även om det nite hänt så mycket. Mer om det en annan gång :)

2008-01-07 @ 18:32:31
URL: http://theresecarlsen.blogg.se
Postat av: Madde nr 2

Nej nej Madde, du behöver inte bli självständig och veta vad du vill bara för att du inte går i skolan längre!! Tro mig, jag talar av erfarenhet! Man är minst lika lycklig även fast man bor kvar hemma hos mamma och knappt vet vad man ska göra om en vecka.. hehe. Förresten, på fredag kl 21:00 i 1:an så sänder dom Per Gessle konserten - detta kan INTE missas!!!

2008-01-08 @ 21:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0