paus i pluggandet

Det är tenta på torsdag. alltså är det bara plugg som gäller, 24/7. Hoppas det går bra. Sen är det inte mkt kvar, bara en tenta :) Skönt! Fast sen vet jag inte vart det bär.. Men jag klarar mig nog!
Igår var det tänkt att julhandla lite. Det blev dock inga julklappar. Eller jo, men bara till mig själv. Haha! Jag köpte ett par stövlar och uggleskor. Och mors insisterade. Så vad skulle jag göra.

Det var bara en liten paus i pluggandet. Nu ska jag återgå till nästa fråga, som är följande:

Vad gäller ”responsivitet” kan Wästerfors studier av bråk och mobbing i fängelsemiljö och Björks studier av polisers insatser mot gäng i Göteborgsområdet användas för att förstå varför motstånd görs mot åtgärder och dessa därför fungerar dåligt. Reflektera över detta genom att besvara följande frågor:

– Varför ställer personer till bråk i fängelsemiljön? Vilka skäl och orsaker framförs?

– Vad i fängelsemiljön utgör en ”jordmån” för konflikter och skapar ”gott om resurser för bråk”?

– Vad menas med en ”outlaw-attityd”? På vad sätt kan förekomsten av en sådan försvåra brottsförebyggande arbete?


Åh, förresten, så var jag på en mysig julkonsert i lördags. Där min egen kärlek sjöng O, helga natt! :)
Förutom han, så sjöng Rebecca, Povel, Frida mfl. Mycket bra!

Länge har jag letat efter vad denna låt heter och är antligen funnit det!:)
Pernilla Andersson - Johnny Cash & Nina P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0