För förutsägbart?

Det har väl ändå sedan,första programmet nästan redan varit klart att Kevin Borg skulle vinna Idol? Var det därför någon som blev förvånad ikväll när det hela besannades?
Egentligen vet jag inte vad jag tycker.. inte för att han på ngt sätt skulle vara en ovärdig vinnare. tvärtom.. men just det faktum att det var så förutsägbart. Att alla experter, journalister, odds, juryn, tittare.. osv.. redan talat om vem som står som vinnare gör det hela en aning tråkigt. Jag vill inte ens titta, det finns ju ingen spänning kvar. Synd för Kevins skull, som är så duktig tycker jag. Han skulle i princip kunnat gjort ett dåligt framträdande men ändå vunnit. Inte så hyggligt kanske..
Ungefär som Markus Fagervall i I Idol 200 och Stjärnor på is.. det var också klart, även om allt annat talade för att Jesper Blomkvist skulle ta hem det. Eller att, en gammal goding!, Anders skulle vinna Fame Factory, Carola i melodifestivalen med Evighet. Ja, fler exempel skulle kunna få plats här..
Men hur som haver. det jag vill komma fram till är att jag gillar spänning, jag gillar att följa vägen utan facit i hand. Så därför skulle jag, och förhoppningsvis många med mig, uppskatta om ingen ville avslöja slutet förrän vi kommit dit. Annars kan vi ju lika gärna lägga ner alla tävlingar, det är ändå alltid ngn nisse som (tror sig?) veta svaret och verka mkt smartare än alla andra.
Tack!
Kevin Borg - Livin' on a prayer


förutsägbara vinnare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0