svärson?

Följande dialog ägde rum hos familjen Sjöberg typ 2 timmar sedan.
Så ska det låta, Brolle Jr sjunger en Elvislåt.
Mors: Åh, vad han sjunger bra. Skulle inte han vara en riktigt bra svärson, Sune?
Paps, lite försiktigt: Jo, det är väl inget fel på honom.
Mors: Där hör du, Madde. Var sa du att han bodde?
Madde: I Boden. Alltså i Norrland. Jag frågade paps innan idag om vi inte kan åka till Norrland nästa vecka, han och jag, istället för utomlands, men han tyckte man skulle åka till Norrland när det var sommar. Jag höll inte med.
Mors: Ja, men det är nog bättre att åka dit på sommaren. Sa inte du att du och Josse skulle åka på roadtrip genom Sverige?
Madde: Vi har väl pratat om det, ja.
Mors: Det tycker jag låter som en bra idé, mycket bra idé. I sommar va? Du, förresten han är väl singel?
Madde: Ja, mamma. Det är han.
Mors: Åh, så trevligt. Han verkar vara en fin kille han. Men den där luggen får han gärna ta bort från ansiktet, så man ser honom.

Öhm, arrangerat äktenskap någon? Men vad bra, då slipper jag tänka på min framtida man.

Fast å andra sidan, jag hade nog inte klagat. : )

Kommentarer
Postat av: Plutten

haha! det där var roligt =) dessutom pratar han ju så mysigt. jupp Madde, that's your man.

2008-04-05 @ 10:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0