förkylning och väderspel.

Jag som inte varit varken sjuk eller förkyld på hur länge som helst har helt plötsligt inom loppet av en vecka, drabbats av både feber, halsont, världens förkylning precis som häxan har i Laban och Labolina. Jag som var så glad över att min överdrivna bacillförsiktighet gett resultat. För er som inte har hört om mina rutiner vid ett toalettbesök har jag bara en sak att säga. Jag låter inte mina händer nudda vare sig spolknapp, kran, kranhandtag, lysknapp eller dörrhandtag. Vem vet vad som har hänt där förut.
Hur som haver, är det inte mycket att göra åt. Jag tycker lite synd om mig själv och tänker att det går över. Det räcker :)

Idag tänkte jag att jag skulle ta en promenad mellan trumpetlektionen och orkestern. Eftersom det regnar och snöar om vartannat tar jag på mig mössa, vantar och halsduk och ger mig iväg. Kruxet är bara att efter att jag varit inne i tre affärer så är det dåliga vädret som bortblåst och solen skiner! Jag trodde jag skulle dö av värmeslag, flera gånger under min entimmas promenad. Rogivande var det iaf, trots klimatförändringar.

Annat onödigt vetande är att projektarbetet är färdigt för att skickas in. Ska bara kolla igenom det imorn, sen ska det in för granskning. Spännande!

Sömn, ja tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0