En bra dag.

Han är tillbaka i Sverige och HV71 är i SMfinal. Det är helt okej, verkligen helt okej! =)

Förutom att jag nu lider av en konstig och plågsam huvudvärk har det var en ovanligt bra dag.
Började dagen hos syon, och hon fick mig mer förvirrad än förut, när jag nu har ungeför 10 val. Just nu lutar det åt kurspaketet kriminologins grunder på Göteborgs Universitet.
Handledarträffen gick bra och PA:t var bättre än jag trodde, resultatdelen är färdig. Det räckte som det var och jag har bara diskussionsdelen kvar. Det känns så skönt. Det kanske blir lite tid över till vårens soliga timmar. Promenad vid vattnet? mumma.
En trevlig film på svenskan, i form av Indiana Jones och det sista korståget. Eller trevlig och trevlig..det kanske inte är rätt ord. Men den var bra iaf, även om vi inte har sett slutet än.
En stunds träning och lite farlig UVstrålning hanns med.
Es3TA hade redovisning och de är duktiga, våra kära klasskompisar.
Anna Pihl-boxen, säsong 2, väntade på mig när jag kom hem. Den kan jag avnjuta imorn tillsammans med föreberdelserna inför Högskoleprovet. Något jag också ska se är filmen, som fortfarande är inplastad, Lasermannen.
Kvällen avslutades med ett avsnitt Efterlyst och underbare Leif GW Persson. : ) Återigen en fördjupning av Arboga-fallet och det verkar som om mina aningar från början kanske var i rätt riktning. Enligt mig fanns det en förklaring, som borde vara högst troligt:
Den misstänkta 31-åringen har haft ett förhållande med den knivhuggna 23-åringens sambo. När det sen tog slut och han träffade mamman och de två barnen vägrade hon att acceptera det.. och resten vet vi ju. Nu skulle ju inte en normal människa reagera så men i vilket fall som helst är man väl psykiskt störd när man har ihjäl två små barm? Och psykiskt störd har det ju visat sig att hon är.
Det finns så mycket galningar här i världen. Det är tragiskt. RIktigt tragiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0