klättra igen?

07.00 - Dagen började. Alarmet på mobiltelefonen gick igång. Snoozade till 07.40, innan jag pallrade mig upp. Drog på mig kläder, lite smink, fixade håret och borstade tänder. Allt inom loppet av 20 minuter. Det var inte illa pinkat av Madde.
8.15 - Jag skulle ha gått ut till vägen där Jimmy och Johanna väntade med skjutsen.
8.07 - Yees, jag har 8 minuter på mig att äta frukost, det är ju mer än lugnt. Jag har precis mickrat mitt tevatten och tagit fram en smörgås, då jag ser en bil uatnför fönstret, som lägger sig på tutan dessutom. ( Märk då att klockan var något runt 8.09, vilket betydde att det inte var min planering det var fel på). Vattnet åkte i slasken, det blev inget te och definitvt ingen lugn och ro. Tog min macka, en banan och skyndade mig ut i hallen, där jag insåg att mina converse skulle ta hundra år att knyta.
8.16 - Satt i en ny (gammal, enligt jimmy. Trots allt 3 månader) bmw, på väg mot romsås för att hämta ingrid.
9.00 - Framme i Härna bygdegård, som var låst. Efter några samtal hit och dit för att kolla att vi skulle vara i Härna först och inte Kärråkra ( som vi skulle vidare till sen ), kom tillslut kyrkvärdarna och öpnande. Det roliga med att vi behövde undersöka saken kanske berodde lite på att Johanna som var präst idag och Jimmy som ansågs som kantor hade sina tvivel om vart vi skulle vara, när och hur.
9.30 - Gudtjänst. Solosång av Madde och Ingrid: "För att du finns", "Till din blomstrande äng", "Gabriellas sång" och "Vila i någons hand"
10.35 - Mot Kärråkra.
10.42 - Jimmy girar in på en gräsmatta, där vi stannar för en kort kaffepaus med tillbehör.
10.45 - Gasen i botten
11.00 - Mässan skulle börjat. Men eftersom prästen, kantorn och sångarna inte anlänt funkar inte det så bra.
11.04 - Andfådda, med andan i halsen kommer vi inspringades till kyrkan. Fint folk kommer sist, heter det ju.
11.07 - Mässan kan börja.
12.24 - Ingrid och Madde kommer fram till att man hinner med massa saker ju tidigare man går upp. Vi har ju faktiskt hunnit med två gudstjänster och dagen har bara börjat. Vi har också planerat hur mkt som helst, som vi ska fixa och ordna. Det blir en skojig vår! :D

Jag bara råkar klättra på väggarna igen, det är så mycket känslor överallt just nu, som inte kan fångas in. Det är som att man har en låda. Runt i rummet finns flugor som flyger omkring och irriterar som man vill fånga in, men misslyckas med. Tillslut lyckas man iallafall. Och lugnet efter stormen kommer. Jag hade lyckats för några dagar sedan, men det verkar vara någon som har öppnat locket till lådan?
Eller beror det på sömnbrist?
Kan du inte bara tala om för mig vad jag ska känna?

"Jag kan varken säga bu eller bä. Jag hade ju spritflaskor i mina hyllor när jag var ung..eller ung och ung..tills jag flyttade." haha. :)
Jag vill göra om mitt rum.




Kommentarer
Postat av: Madde nr 2

Usch, dom där låtarna känner man igen ifrån ungdomskören.. Jag HATAR till din blomstrande äng och Gabriellas sång ;) men för att du finns är ju fin!

2007-12-07 @ 22:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0