198

Tänk att det är 198 dagar kvar, sen springer vi ut!
Glädje. Lycka. Gemenskap. Fest. Fylla. Avsked. Val. STUDENT!!
Helt otroligt. Men det är tyvärr en ganska kortvarig lycka. Dagen efter, då man vaknar upp sådär lagom bakis. Vad ska man göra? Skita i allt, och leva på päronen. Yeah right. Vi testar. Finns tid att tänka på det? Inte direkt.

Det är en sån där dag, då jag skulle kunna skriva hur mkt som helst. Flera sidor i text, med bara känslor, tankar..Jag är på ett väldigt filosofihumör just nu.

Jag och paps sitter i bilen, åker förbi en lite äldre farbror. Och min käre far säger;
"Tänk att det är 40 år sen jag gick i skolan."
"Minns du det som om det vore igår då?"
"Ja, absolut. Jag minns nästan vad jag hade på mig"
7.43 i morse konstaterade jag här med, än en gång att tiden springer iväg och vill man få något gjort, får man minsann göra det själv. Man vet aldrig vad nästa dag innebär. Går vi bara här och flyter med, vad har vi uträttat med detta liv då? Är det så vi vill ha det? Inte jag iaf.

Jag har en känsla av att det snart är på väg att rinna över. Eller som ballongteorin; Ballongen blåses upp med hjälp av alla känslor och tankar som man håller för sig själv. En dag blir det för mkt, ballongen spricker. Och allt faller sönder.
Vågar jag?

Tjockisen går ut för att röra på fläsket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0