nervositet

Det är så sjukt galet, det där med nervositet.. och hur det skiljer sig från instrument till instrument, gång till gång osv..
När jag ska spela trumpet blir jag dönervös och tror verkligen att jag ska tuppa av när som helst.
När jag däremot ska sjunga, känns det inte speciellt mycket överhuvudtaget.
Och den nervositeten jag känner när jag ska sjunga kan jag få ut och göra något positivt med och kanske till och med höja prestationsnivån en aning.
Men trumpeten.. jag har inte lärt mig hur jag ska hantera den och var jag kan skicka ut den någonstans. Allt stannar inombords eftersom trumpeten är ivägen. haha.
Med facit i hand är jag glad att jag lever och visst var det långt ifrån felfritt men helt ärligt har jag inga höga krav på mig själv när jag ska spela, för jag vill bara klara mig igenom det där ögonblicket. Bara det är jag nöjd med. Hade jag fått välja hade jag rymt till Kina, 5 minuter innan det var dags, men jag stannade.


Es3.
image22

Kommentarer
Postat av: Madde nr 2

Det hade jag aldrig anat att du är nervös innan du ska spela - du spelar ju döbra varje gång!

2007-12-07 @ 22:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0