julstress.

Gång på gång påminner jag mig själv om att jag borde ta tag i mitt julklappshandlande. Jag har vänner som är perfekta föredömen, då de har inhandlat de flesta klapparna redan under sommarhalvåret. Och när jag hör det tänker jag, "nästa år, då ska jag minsann vara ute i god tid". Det har jag sagt i typ 5 år. Om det funkat? haha, nej inte det minsta. Det slutar med att jag står där den 22:e i den 50 m långa kön och deltar i den frenetiska julklappsjakten. Det är inget jag strävar efter, ska jag tala om..det bara blir så.
En anledning är kanske att man går i skolan nästan ända fram till Doppparedagen. En annan kan vara att vi haft konserter, lucia, brassensemble, plugg och projektarbete.
Visserligen, har jag faktiskt redan fyllt på halva klapplagret. Men är långt ifrån färdig, vilket betyder att jag kommer ta bilen, typ imorn och bege mig till något köpcenter och kramas med alla andra panikerade människor. Sällskap?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0